Ordblindeugen i Uge 40

I uge 40 retter Nyborg Kommune og Nyborg Bibliotek opmærksomheden mod den årlige ordblindeuge, der afholdes over hele landet. Dette gør vi bl.a. ved at fortælle om vores tilbud til ordblinde og skabe synlighed med den røde farve i hele Uge 40. Derudover inviterer vi til stavefejlsskattejagt sammen med Nyborg Handel og Turisme.

Om Ordblindeugen i Uge40

Med denne indsats ønsker vi at skabe en kultur, hvor der tales mere åbent om læse- og skrivevanskeligheder. Ordblindeugen er en vigtig begivenhed, der kan skabe opmærksomhed på de daglige udfordringer, som mange borgere står overfor!

Vi opfordrer til at deltage i de planlagte arrangementer i ordblindeugen, deltage i skattejagten og støtte op om vores indsats for at gøre en forskel for dem med læse- og skrivevanskeligheder.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål, kan du kontakte vores læse- og ordblindekonsulent, Rikke Skouboe Løye, på tlf. 63 33 78 84 e-mail: risl@nyborg.dk

Ordblindeugen arrangeres i et samarbejde mellem Nyborg Kommune, Nyborg Bibliotek, Nyborg Handel og Turisme