Litteratur Børn

Reformationsdage: Fantastiske fabler

Bogforside til Æsops fabler
Sammen med Østfyns Museer inviterer vi til en reformationsdag på Nyborg Bibliotek, hvor bibliotekar Irene Gitz Christensen læse højt af Æsops fantastiske fabler.
Bibliotek
Nyborg Bibliotek
I samarbejde med
Østfyns Museer

Torvet 11
5800 Nyborg
Danmark

Fabler

Fabler er korte fortællinger med både humor og opbyggelige moraler. Ofte med dyr i hovedrollerne. Især Æsops dyrefabler er kendt i hele verden i dag. De stammer helt tilbage fra antikken, men da bogtrykkerkunsten kom til Norden i 1400-tallet, var Æsops fabler noget af det første, der blev trykt.

Bibliotekar Irene Gitz Christensen har fundet nogle af de bedste fabler frem. Efter højtlæsning inddrages børnene i at afgøre og forholde sig til fortællingernes morale.

Højtlæsningen er især for dig på 5-8 år og dine voksne. Det kræver ingen tilmelding, at lytte med.

Irene læser både højt kl. 10 og 11. Samme dag er der også workshop med bogtrykkunst på biblioteket.

Reformationsdage 2024

Arrangementet er en del af Reformationsdage 2024. Reformationsdage arrangeres af Østfyns Museer i samarbejde med Nyborg Bibliotek og med støtte fra Nyborg Kommunes Erhvervs- og Udviklingsudvalg.